Az ágazatot Alex Sanders alapította Angliában. A rituálé alapvetően gardneriánusi, zsidó-keresztény és szertartásmágiai elemekkel. A kovenek meztelenül dolgoznak. A nyolc szombatot megtartják, az Urat és az Úrnőt dicsőítik.
Sanders egyedülálló jelenség a Céh világában, amennyiben boszorkányaitól megköveteli magának a „király” címet.
Néhány évvel ezelőtt kísértetet tett arra, hogy „Algard” néven új felekezetet hozzanak létre az alexandriai és a gardneriánus ág összeolvasztásából. Mivel az alexandriai azóta már egybeolvadt egy másikkal, nem sok értelme maradt ennek; alig hiszem, hogy meggyökerezett volna. Az alexandriai wiccákat ma már a világ sok országában meg lehet találni.
2) Amerika kelta wicca
„A wicca testvériség amerikai rendje” elnevezésű kovenek Jessica Belltől („Lady Sheba”), ettől az öntörvényű boszorkánykirálynőtől származnak. A felekezet rítusai csaknem azonosak a gardneriánusokkal, ám a kovenek tógában dolgoznak. Gardner gyakorlatát követik abban is, hogy szívesen dolgoznak párokkal, különösen, ha az férj és feleség. „A szertartásmágia az amerikai kelta hagyomány elsődleges működési területe. A lélektan és az okkult terápia hatalmasabb, legősibb eszközének tartják, amellyel az egészséges ember önnön beavatását és fejlődését megvalósíthatja.”
3) Ausztrál wicca
A Céh él és virul „odalent”, a gardneriánus, az alexandriai, a szász wicca és más csoportoknak köszönhetően. Nyugat-Ausztráliában működik az Óhit Templomának egyik ága is.
4) Y Tylwyth Teg Temploma
Kitűzött céljuk „kutatni azt, ami a legértékesebb ezen a világon… dicsérni az emberi méltóságot, mindennapi cselekedeteink emberségét; segíteni az ember kutatómunkáját az egyetemes lélek univerzumában a személyiség, a fejlődés és a boldogság nyomában… újra egyesíteni az emberiséget magával és a természettel – az emberiség szolgálatára.” Amint a név sugallja, kelta-walesi ágazat, amelyet Bill Wheeler szervezett meg Washington D.C.-ben, 1967.ben. A Templomot, amely eredetileg „A Szelídek” elnevezést kapta, és a természet harmóniáját hirdeti, folklórt, mitológiát és misztériumokat tanító, vallásos non-profit szervezetként jegyezték be Georgia államban 1977-ben.
A felekezet köré egy diákokból álló „külső kör szeveződött, akik levelező úton tanulnak a belső maggal együtt. Az Egyesült Államok több térségében fellelhetők.
5) A Növekvő Hold Temploma
„A Növekvő Hold Temploma erősen elhivatott személyiségek összetartó kis csoportja… minden pap és papnő misét tart annak az istennek vagy istennőnek, akit szolgál, és az isteneknek és istennőknek általában is. Ez az Egyház sok ösvényt kínál az abszolútummal való végső egyesülésre.” A Növekvő Hold Templomának célja „az ősi Írország romlatlan hitének” fenntartása és az „istenek, istennők, az ír kultúra és több okkult téma” oktatása.
6) Wicca kör
A kört 1974-ben Selena Fox és Jim Alan alapította. Főhadiszálásuk a Circle Sanctuary, vagyis a Szentély, egy 200 acre-s (1 acre=0,46 hektár) természetvédelmi terület és gyógynövényfarm Wisconsin állam délnyugati dombvidékén. A kör látja el Circle Network, azaz a hálózat koordinációs munkáját, amely „nemzetközi kapcsolatot és csereszolgáltatást nyújt a wiccáknak, újpogányoknak, panteistáknak, az istennő népének, sámánoknak, druidáknak, eco-feministáknak, bennszülött amerikai gyógyítóknak, tisztánlátóknak, szertatásmágusoknak, misztikusoknak és más elhivatottaknak.”
A kör számtalan szeminárium, hangverseny és munkacsoport létrejöttét támogatja saját központjában és országszerte. Évente legalább egyszer találkozót rendeznek wicca és más pogány minisztereknek, és a nyári napforduló alkalmával pogány szellemgyűlést tartanak.
A kört non-profit szellemi központként jegyezték be; állami és szövetségi kormányok által elismert törvényes wicca egyház. Abban azonban különbözik a többi ágazattól, hogy sokkal jobban át van itatva a samanizmussal és az amerindián módszerekkel, mint a nyugat-európai wicca és a Céh egésze.
7) A Távoli Örök Erdő Koven
Új felekezet, nem terjedhetett el olyan széles körben, mint többi felsorolt társa. Egy dianikus, spanyol eretnek, egyiptomi, gardneriánus wicca, valamint a kabbalisztika tanaiban egyaránt járatos pap és papnő alapította. Jó a női- és a férfielem egyensúlya. A csoport „az Istennő és az Isten alakját a mindenséget átható erők eleven képviselőinek tartja, akik a legkülönfélébb szinteken nyilvánulnak meg.” Célkitűzésük, hogy magukat ezen erők „alkalmas eszközeivé alakítsák, és viszonzásképpen arra kérik az Isteneket, hogy fejlesszék természetükben a harmóniát, hogy közelebb kerülhessenek az univerzumhoz.”
Az istentiszteletet meztelenül végzik, drogokat nem használnak. Minden holdnál esbatot tartanak, és hangsúlyt fektetnek arra, hogy az Árnyak Könyvét kézírással vezessék.
8) Debora boszorkányok
„A Debora ág eklektikus. A meztelenségnek rituáléinkban kevés szerep jut. Kiegyensúlyozott ellentétekkel dolgozunk (Istennő-Isten; pozitív-negatív). Azzal foglalkozunk, hogy rekonstruáljuk a Céh fejlődését a boszorkányégetések nélkül. Mintha a wiccaság egyenes úton, beavatkozástól mentesen haladt volna a mai napig. E felderítésben a forráskutatás, a logikai dedukciót és a szellemidézést egyaránt felhasználjuk.”
A sabbatok nyitottak a vendégek előtt, az esbatok zártkörűek. A koven vezetőit Robinnak és Marionnak hívják, helyettesük a Lány és a Zöld ember. Nem használják az első, második és harmadik fokozatot, ha nem a „Felesketett Inas” és a „Boszorkány-Elöljárók” osztályokat.
„A Céh számunkra olyan, mint a papi szolgálat, és nekünk, boszorkányoknak, fő feladatunk, hogy másoknak is segítsünk rátalálni a vallásos élmény útjára és saját erejükre.” A Debora ágazat hét éve működik, és Claudia Haldane alapította.
9) Dianikus Feminista wiccák
Az ágazat, amelyet Ann Forfreedom alapított, vallásos és varázsló is egyben. Nők és férfiak egyaránt dolgoznak itt, csakúgy, mint magányosok, vegyes és női kovenek.
„A Dianikus Feminsta Wiccák helyeslik a női vezetést, előírják, hogy a Kör szertartásain a papnőnek minden esetben ott kell lennie, és a tagjaiknak feminista és humanista feladatokat írnak elő.” A csoportmunka folyhat meztelenül és tógában is.
10) Frost wicca
A számtalan walesi hagyományon alapuló ágazat egyike. Gavin és Yvonne Frost hívta életre az 1970-es évek elején. „Wicca Egyház és Iskola” néven az anyagot levelezés útján bocsátják a diákok rendelkezésére. A könyv eredetileg egyáltalán nem tett említést az istennőről, a szexuális vonatkozásai sok, egyébként rokonszenvező érdeklődőt is elijesztettek. Az utóbin a közelmúltban változtattak, és már megemlítik az istennőt is.
11) Gardneriánusok
Ez volt a Céh első hitbeli közössége, amely feltárta működését a nyilvánosság előtt (Angliában az 1950-es évek közepén). Ebből az okból következően az emberek helytelenül azt feltételezik, hogy ez az egyetlen „valódi” wicca. Alapítója, Gerald Gardner után kapta a nevét, aki néhány évvel a második világháború vége után alapította meg iskoláját. Éveken át azzal vádolták Gardnert, hogy az egész wicca koncepciót ő találta ki, és ő vette rá Aleister Crowleyt, hogy írja meg a rituálét. Mára tisztázta magát a vádak alól. A gardneriánus Árnyak Könyvét ma már különböző forrásmunkák alapján összeállított gyűjteménynek tekintjük, amelynek tekintélyes része valószínűleg Doreen Valiente-nek tulajdonítható. A gardneri hagyomány az Isten helyett az Istennőre helyezi a hangsúlyt, aki fölötte áll, hiszen a női attribútumot dicséri a férfiúi előtt. Az előrehaladást fokozatok rendszere jelzi, és az önavatás tilos. A kovenek meztelenül dolgoznak, „tökéletes párokban”, akiket az azonos számú férfiakból és nőkből álló kovenekből alakítanak ki. A kovenek elvileg legalábbis – autonómok. Gardneriánus wicca a föld majdnem valamennyi országában fellelhető.
12)Georgiai wicca
A George E. Patterson által 1970-ben alapított georgiaiakat a Universal Life Church Bakersfieldi Wicca Egyház néven szabadalmaztatta. 1980-ban felvették a Georgiai Egyház nevet.
„A georgiai eklektikus, nagyobbrészt a gardneriánus-alexandriai gyökerekből táplálkozik, enyhe angol tradicionalizmussal és valamennyi eredetiséggel… Isten-Istennő imádatra rendelkezett be, de az Istennő fontosabb.” Általában meztelenül dolgoznak, de az egyes csoportok, esetleg egyes emberek tetszésük szerint döntenek erről. Egyszerre vallásosak és mágiaűzők, megtartják a nyolc szombatot. A tagokat arra bátorítják, hogy rituális szövegeket írjanak, és minden lehetséges forrásból tudást merítsenek.
13) Maidenhill wicca
Hagyományos wicca csoport, amely 1979-ben jött létre, és erősen kötődik az angol, manchasteri Rhiannon Kovenhez.
„A középpontban a hatalmas Istennő és kísérője, a Szarvas Isten imádata áll… a kovenünk nem szűkíti imádatának tárgyát egyetlen etnikai-kulturális ágazatra. Ellenkezőleg, alapos gardneriánus felkészítés után arra ösztökéljük tagjainkat, hogy miután az alapokat mesterfokon űzik, találják meg azt a különös legendakört vagy ösvényt, mely hitüknek megfelel.”
14) Nova wicca
Két gardneriánus által alapított eklektikus csoport. Az esbatokon és a sabbatokon tógában, a beavatásokon meztelenül dolgoznak. A gardneriánus istenneveket alkalamazzák, bár a „dolgozó párok más neveket is használhatnak”. A Nova rendkívül jól összehangolt fokozatrendszert vezetett be, és egy alapképzést, amelynek néhány osztályát újonnan jöttek is látogathatják. A Nagy Szombatra is nyitott az érdeklődők előtt, akiket a koven belátása szerint hívnak meg. A Nova „Hagyományos Tanító/Képző Kovennek” nevezi magát.
15) Pecti-Wita
Skót magányos ágazat, amelyet Aidan Breac adott közre, aki személyesen tanítja diákjait a skóciai Carnonacae-kastélybeli otthonában. Az iskola a Nap és a Hold változásaira hangolódik, az Isten és az Istennő harmóniájára épül. A meditáció és a jövőbe látás nagy szerepet játszik az életükben, és a magányos mágiagyakorlat változatait tanítja.